Dlaczego nasz program i metody nauczania nie są identyczne jak w szkole publicznej?

Nigdy nie chcieliśmy uczyć w podobny sposób jak odbywa się to w szkole publicznej wybierając te same scenariusze zajęć.

Jaki jest tego powód? Nauka przekazywana w szkole często nosi znamię czegoś niezbyt atrakcyjnego, żeby nie rzec – nudnego. To przeświadczenie mogłoby wpłynąć na postrzeganie naszych zajęć pozalekcyjnych.

Tutaj musimy mocno zaznaczyć, jaki cel przyświeca nauce w szkole państwowej. Umiejętność zdawania testów.

Zakuj. Zdaj. Zapomnij. Sam pamiętasz to doskonale ze szkoły. Tak samo jest dzisiaj.

To oznacza, że szkoła skupia się na teorii. My skupiamy się na praktyce, czyli – rozgadaniu kursanta.

Pod naszym dachem, w przeciwieństwie do szkoły publicznej – dzieci nie uczą się dla OCEN, a dla umiejętności zastosowania języka obcego w życiu codziennym.

My stawiamy na komunikację. Szkoła publiczna – na rozwiązywanie zadań.

Skoro tak ważne jest dla nas, aby każdy kursant dążył do swobodnego mówienia po angielsku, to w czasie naszych zajęć skupiamy się na używaniu języka w praktyce – podczas scenek, wywiadów, czy dialogów, a w grupach bardziej zaawansowanych nawet przy wyjaśnianiu zagadnień gramatycznych.

Nasi lektorzy nieustannie komunikują się z grupą po angielsku, aby ci osłuchiwali się nieustannie z językiem. W szkole publicznej – lekcje angielskiego często odbywają się po polsku.

Jak jeszcze przebiega u nas nauka i realizacja naszego głównego celu?

– W Sparrow wychodzimy znacznie z materiałem poza podstawę programową MEN w nauczaniu języka angielskiego. Stawiamy naszym kursantom ambitne cele.

– Praktykujemy elementy motywacji zewnętrznej i wewnętrznej. To oznacza, że nie oceniamy naszych kursantów. Nie wytykamy im błędów i porażek. Przeciwnie – wywołujemy w każdym uczniu poczucie sukcesu – niezależnie od tego, na jakim poziomie nauczania się znajdują.

– Stawiamy na przyjazną edukację, która przynosi duże efekty. To dlatego w czasie zajęć chętnie sięgamy po różne rekwizyty: folię bąbelkową, latający dywan, mikrofon, poduszkę-pierdziuszkę itp. Dzięki temu tworzymy beztroską, wesołą atmosferę, której dzieci tak bardzo potrzebują.

– Lubimy wszelkie aktywności podczas zajęć. Niekoniecznie musimy siedzieć w trakcie nauki. Nasi kursanci mogą siedzieć na dywanie, leżeć, stać… Lektorzy również chętnie wykorzystują ruch dzieci w trakcie przekazywania im wiedzy.

– Uczymy współpracy i komunikacji, dlatego często dzieci pracują w parach lub grupach.

– Uczniowie sami oceniają, jak czują się z danym materiałem. Czy jest dla nich zrozumiały? Co sprawia im trudność? Czy potrzebują, aby do jakichś zagadnień wrócić lub coś powtórzyć?

– Program opracowaliśmy w ten sposób, aby często wracać do przerobionych już treści. Te powtórki jednak odbywają się za każdym razem inaczej i za pomocą innych narzędzi. Wygląda to tak, że zagłębiamy dany materiał, aby kursanci mocno go utrwalili i mogli później swobodnie wykorzystywać zdobytą wiedzę w różnych sytuacjach.

– Na zajęciach korzystamy ze sprawdzonych technik pamięciowych (np. mapy myśli), które pobudzają pracę prawej i lewej półkuli mózgu

– Mocno aktywizujemy dzieci do wykonywania różnych czynności. Nie chcemy, aby byli biernymi słuchaczami. Dlatego często uczniowie przejmują rolę nauczyciela, aby mieć możliwość aktywnego udzielania się podczas zajęć, zadawania pytań, decydowania o kolejności wykonywanych zadań itp.

– Pracujemy w małych 2-8-osobowych grupach. W szkole te liczby są znacznie większe.

Nie mamy wątpliwości, że nasze metody i sposoby nauki są efektywne i skuteczne. Inaczej nasi kursanci nie brylowaliby tak po angielsku. 

Jeśli masz dziecko w szkole publicznej, nie chcemy zostawiać Cię w strefie złudzeń, że same lekcje z języka obcego wystarczą, aby Twoja pociecha okiełznała angielski. Nawet jeśli będzie w szkole dostawać same 4 i 5, czy to oznacza, że czuje się swobodnie, aby komunikować się po angielsku?

Nasi kursanci nie czują wstydu podczas mówienia. Dla nich słowo ‘bariera’ nie występuje podczas komunikacji. Przeciwnie, czują się mocno rozgadani. Do tego stopnia, że wielu starszych naszych kursantów przyznaje się, że zdarza im się myśleć po angielsku 🙂

Jeśli jesteś otwarty i chętny, wypełnij zgłoszenie na bezpłatną lekcję próbną. Tylko po to, aby Twoje dziecko mogło się przekonać, jak uczymy w Sparrow.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chcesz zobaczyć jak wyglądają u nas zajecia?

zapisz się na bezpłatną lekcje pokazową wypełniając poniższy formularz





    WITAMY W SZKOLE JĘZYKÓW OBCYCH SPARROW

    ZAPISZ SIĘ NA BEZPŁATNĄ LEKCJĘ POKAZOWĄ